راهنمای انتخاب
مستندات

دیتالاگر چندمنظوره

دیتالاگر جنرال سنکرون

MA-GL16

سامانه قدرتمند ثبت داده دیتالاگر جنرال چندکاناله سنکرون، با قابلیت تنظیم نرم‌افزاری محدوده ورودی برای تمام کانال‌ها، مناسب برای انواع سیگنال‌ها و سنسورهای آنالوگ

Voltage
Current
Strain / Stress
LVDT Sensor
Resistance
Full Bridge
Half Bridge
Quarter Bridge
External Trigger
Synchronous Sampling
High Speed
1K/10Ksps
Multi Channel
High Accuracy Timing
Isolated Input
(Based on Model)
GPS-Based Clock
Memory Card
100V ~ 240V
Power Supply
Multi Device Network
Wide Range Temp
Multi Scale Rrange
Customized Calibration
Ethernet Connection
Powerful PC Software (mDAS)

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، امکان اتصال مستقیم انواع سنسورها با خروجی ولتاژ، جریان و سنسورهای بر پایه پل وتستون مانند انواع سنسورهای فشار، خطکش‌های مقاومتی، لودسل‌ها و استرین‌گیج‌ها و داده‌برداری تا سرعت 10000 نمونه در ثانیه است.

دستگاه MA-GL16 یک دیتالاگر آنالوگ با سرعت نمونه‌برداری بالا و با قابلیت داده‌برداری همزمان است که برای طیف وسیعی از کاربردهای صنعتی و آزمایشگاهی، طراحی و ساخته شده است.

با استفاده از این دستگاه، امکان نمونه‌برداری از کانال‌های آنالوگ ورودی تا سرعت 10000 نمونه در ثانیه فراهم شده است.

داده‌های نمونه‌برداری‌شده، از طریق واسط Ethernet و با استفاده از نرم‌افزار mDAS که به منظور مانیتورینگ و ثبت داده طراحی شده است، در رایانه شخصی یا لپ‌تاپ، قابل مشاهده و ذخیره‌سازی می‌باشند. همچنین این امکان وجود دارد تا بتوان بدون نیاز به رایانه، داده‌های نمونه‌برداری‌شده را در کارت حافظه SD تعبیه‌شده روی دستگاه ذخیره کرد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این دستگاه، امکان اتصال مستقیم انواع سنسورها با خروجی ولتاژ، جریان و سنسورهای بر پایه پل وتستون مانند انواع سنسورهای فشار، خطکش‌های مقاومتی، لودسل‌ها و استرین‌گیج‌ها است. امکان اتصال انواع سیگنال‌های ولتاژی یا جریانی با قابلیت انتخاب محدوده ورودی به صورت نرم‌افزاری، از دیگر ویژگی‌های این دستگاه به شمار می‌رود.

از دیگر ویژگی‌های ویژگی‌های این دستگاه، امکان ایزوله بودن تمام کانال‌های ورودی نسبت به یکدیگر است. این ویژگی، امکان اتصال مستقیم سیگنال‌های آنالوگ با مرجع ولتاژ متفاوت را فراهم می‌کند.

دیتالاگر MA-GL16 در سه مدل 8، 16 و 24 کانال ارائه می‌شود.

پشتیبانی از GPS

همگام‌سازی ساعت دستگاه و انطباق زمانی داده‌های ثبت شده دستگاه‌ها به کمک GPS.

دقت و سرعت بالا

استفاده از مبدل‌های آنالوگ به دیجیتال (ADC) با توانایی نمونه‌برداری با رزولوشن ۱۶ بیت و سرعت 1000 نمونه در ثانیه از کانال‌های ورودی.

صحت زمانی در نمونه‌برداری

استفاده از نوسان‌ساز بسیار دقیق TCXO، جهت زمان‌بندی نمونه‌برداری داده‌ها.

تنوع در طراحی

به لطف طراحی چند کاناله، امکان اتصال انواع سیگنال‌ها در محدوده‌ی وسیع ولتاژی و جریانی فراهم شده است.

سرعت نمونه‌برداری بالا

سرعت نمونه‌برداری یکی از مهم‌ترین پارامترها در بازسازی سیگنال نمونه‌برداری‌شده است. در صورت نامناسب بودن این پارامتر، سیگنال نمونه‌برداری‌شده و سیگنال اصلی تفاوت‌های زیادی پیدا می‌کنند.

تمامی درگاه‌های ورودی دیتالاگرهای سری MA-GL16 قابلیت نمونه‌برداری تا سرعت ۱۰۰۰ نمونه در ثانیه، با دقت ۱۶ بیت را دارا می باشند. همچنین امکان افزایش سرعت تا ۱۰۰۰۰ نمونه در ثانیه (به صورت سفارشی) فراهم است.

ذخیره‌سازی داده‌های نمونه‌برداری‌شده با سرعت بالا موجب افزایش چشم‌گیر حجم فایل‌های ثبت‌شده خصوصا در زمان‌های طولانی می‌شود؛ در کاربرد‌هایی که نیاز به ثبت داده‌ها با سرعت بالا نیست، این امکان وجود دارد تا بتوان از طریق نرم‌افزار سرعت نمایش و ذخیره‌سازی داده‌ها را در دیتالاگر جنرال کاهش داد.

نمونه‌برداری همزمان

در بسیاری از دستگاه‌های اکتساب داده آنالوگ (Analog Data Acquisition Devices) تنها یک مبدل آنالوگ به دیجیتال (ADC) استفاده شده است. این نوع نمونه‌برداری را اصطلاحا نمونه‌برداری مالتی‌پلکس‌شده (Multiplexed Sampling) می‌نامند.

در چنین دستگاه‌هایی سرعت نمونه‌برداری ADC روی تمام کانال‌ها به اشتراک در می‌آید. این موضوع علاوه بر کاهش حداکثر سرعت نمونه‌برداری روی هر کانال، همزمانی نمونه‌های دریافت شده را نیز تحت تاثیر قرار داده و عملا باعث می‌شود که نمونه‌های دریافت‌شده از چند کانال ورودی، در یک زمان دریافت نشوند.

در عوض در برخی از دیتالاگرها و دستگاه‌های اکتساب داده آنالوگ برای نمونه‌برداری از کانال‌های ورودی، به ازای هر کانال، از یک ADC استفاده شده است. این نوع نمونه‌برداری را اصطلاحا نمونه‌برداری همزمان (Simultaneous Sampling) می‌نامند.

اگرچه در این دستگاه‌ها هزینه تمام‌شده به نسبت دستگاه‌ها با ADC مالتی‌پلکس‌شده مشابه بالاتر می‌رود، اما در عوض افزایش تعداد کانال‌ها روی سرعت نمونه‌برداری و همزمانی سایر کانال‌ها اثرگذار نیست و تمام نمونه‌ها دقیقا در یک زمان دریافت می‌شوند.

ورودی‌های چند‌محدوده‌ای

قابلیت تنظیم محدوده ولتاژ یا جریان ورودی به صورت نرم‌افزاری یکی از ویژگی‌های مهم دیتالاگر جنرال چند کانال سری MA-GL16 ساخت این شرکت می‌باشد. این قابلیت به لطف استفاده از تقویت‌کننده‌های بسیار دقیق با قابلیت تنظیم بهره (Gain) در ورودی هر یک از کانال‌های این دیتالاگرها حاصل شده است.

با استفاده از این ویژگی، می‌توان محدوده ولتاژ یا جریان ورودی هر یک از کانال‌ها را به صورت جداگانه از طریق نرم‌افزار تنظیم کرد؛ در نتیجه، این امکان فراهم می‌شود تا کاربر بتواند محدوده دینامیکی (Dynamic Range) را بسته به نیاز، تعیین نموده و بهترین بهره‌وری را از دستگاه دیتالاگر دریافت کند.

همچنین با استفاده از این قابلیت می‌توان انواع سیگنال‌های ولتاژی یا جریانی و انواع سنسورها با طیف‌های مختلف خروجی را به طور مستقیم به دستگاه دیتالاگر متصل کرد.

پشتیبانی از GPS

با اضافه کردن ماژول GPS می‌توان ساعت دستگاه را به طور دقیق با ساعت جهانی GPS همزمان نمود. در صورت از دست رفتن سیگنال GPS، دستگاه با آخرین زمان تطبیق‌داده‌شده کار خواهد کرد.

علاوه بر این، با استفاده از همزمان‌سازی از طریق GPS می‌توان داده‌های دریافت شده از چندین دیتالاگر نصب شده در مکان‌های مختلف را از نظر زمانی انطباق داد.

صحت زمانی در نمونه‌‌برداری

صحت در زمان‌بندی نمونه‌های دریافت‌شده در یک دستگاه اکتساب‌داده یکی از پارامترهای مهم کیفی دستگاه به شمار می‌رود. این موضوع به طور مستقیم با پایداری زمانی اسیلاتور استفاده شده در دستگاه مرتبط است. در دیتالاگرهای سری MA-GL16 از یک اسیلاتور TCXO با پایداری زمانی 2.5ppm± در محدوده دمایی ۳۰- الی ۸۵+ درجه سانتی‌گراد استفاده شده است.

اتصال انواع سنسورها و سیگنال‌های جریانی و ولتاژی

به لطف طراحی آنالوگ بکار رفته در کانال‏‌های ورودی‏ دستگاه، این امکان فراهم شده است تا بتوان با اندک تغییر در اتصال ورودی هر یک از کانال این دیتالاگر جنرال، آرایش اتصال ورودی را از ولتاژی به جریانی یا بالعکس تغییر داد.

همچنین در کنار هر کانال ورودی، یک مدار تغذیه ایزوله جداگانه قرار داده شده است تا تغذیه مورد نیاز سنسورهای متصل‌شده به آن کانال بدون نیاز به منبع تغذیه جانبی تامین شود.

ورودی‌های ایزوله

یکی از ویژگی‌های شاخص دیتالاگرهای چند کانال سری MA-GL16، ایزوله‌بودن کانال‌های ورودی از یکدیگر است*؛ کانال‌های ایزوله این امکان را فراهم می‌کنند تا بتوان سیگنال‌هایی با مراجع ولتاژی مختلف را به یک دیتالاگر متصل نمود.

در برخی از کاربردها، با توجه به وجود مراجع ولتاژی مختلف در یک مجموعه، در صورت استفاده از دیتالاگرهای غیر ایزوله، امکان اتصال و تداخل مراجع ولتاژی وجود دارد. این موضوع علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن نتایج اندازه‌گیری، ممکن است باعث اتصال کوتاه ناخواسته و حتی آسیب رسیدن به مجموعه تحت آزمایش شود. برای حل مشکل داده‌برداری در این شرایط، استفاده از دیتالاگرهایی با کانال‌های ایزوله از یکدیگر پیشنهاد می‌شود.

*بسته به سفارش دستگاه.

استانداردها

دیتالاگر جنرال سنکرون MA-GL16 موفق به گذراندن آزمایش‌های استاندارد زیر شده است:

آزمون‌های مصونیت (ایمنی)
IEC 61000-4-2آزمون مصونیت در برابر تخلیه الکترواستاتیک (ESD)
IEC 61000-4-4آزمون مصونیت در برابر پالس‌های الکتریکی تندگذر/رگباره (Burst)
IEC 61000-4-5آزمون مصونیت در برابر فراتاخت (Surge)
IEC 61000-4-6آزمون مصونیت در برابر اختلال‌های هدایتی، القا شده به وسیله میدان‌های فرکانس رادیویی
IEC 61000-4-8آزمون مصونیت در برابر میدان مغناطیسی با فرکانس قدرت
IEC 61000-4-11آزمون مصونیت در برابر افت‌های ولتاژ، وقفه‌های کوتاه و تغییرات ولتاژ
آزمون‌های انتشار (محدوده‌ها)
IEC 61000-3-3محدودیت تغییرات ولتاژ، افت و خیز ولتاژ و سوسوی ولتاژ در سامانه های عمومی تغذیه ولتاژ پایین برای تجهیزات با جریان اسمی کوچکتر یا مساوی 16 آمپر به ازای هر فاز بدون اتصال مشروط

نرم افزار قدرتمند پردازش سیگنال

mDAS Data Acquisition Software

نرم‌افزار mDAS یک نرم‌افزار جامع برای دیتالاگرهای شرکت مانا هوش دانش آزما می‌‏باشد. این نرم‌افزار برای مشاهده و ذخیره‌سازی سیگنال‌های دریافت‌شده در کانال‌های ورودی دستگاه‌های دیتالاگر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اتصال دستگاه‌های دیتالاگر به نرم‌افزار از طریق بستر شبکه Ethernet، واسط USB و واسط RS232 انجام می‌شود.

PC with mdas
آشنایی بیشتر با mDAS
iran flag brushed

بـا افـتـخــار

ساخت ایران

راهنمای انتخاب دستگاه

MA GL16 Configs

مستندات دستگاه

pdf document
کاتالوگ محصول

MA-GL16-SI-R.03.pdf

pdf document
کاتالوگ محصول

MA-GL16-SN-R.03.pdf

pdf document
راهنمای کاربری

MA-GL16-Series-User-Guide-R07.pdf

pdf document
راهنمای شروع سریع

MA-GL16-Series-Quick-Start-v2.0.pdf

سوالات متداول

آیا دستگاه MA-GL16 از حسگرهای من پشتیبانی می‌کند؟

دستگاه‌های سری MA-GL16 از حسگرهای متنوعی پشتیبانی می‌کنند که در توضیحات محصول و کاتالوگ همراه به آن‌ها اشاره شده است. در صورتی که نام حسگر خود را در لیست نمی‌بینید یا در مورد آن ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دستگاه MA-GL16 از حداکثر چه سرعت نمونه‌برداری‌ای پشتیبانی می‌کند؟

با استفاده از دستگاه‌های سری MA-GL16 می‌توان سیگنال‌های ورودی هر کانال را با حداکثر سرعت 1000 نمونه در ثانیه (یا 10 هزار نمونه در ثانیه در مدل‌های سفارشی) دریافت نموده و ذخیره کرد.

آیا می‌توان از دستگاه MA-GL16 بدون اتصال به رایانه استفاده کرد؟

بله! دستگاه‌های سری MA-GL16 می‌توانند به صورت مستقل و بدون نیاز به اتصال آن‌ها به رایانه تنظیم شده و داده‌های دریافتی را روی کارت حافظه microSD ذخیره کنند.

قیمت خرید دستگاه MA-GL16 در حال حاضر چقدر است؟

دستگاه‌های سری MA-GL16 دارای طیف متنوعی از حالت‌های عملکردی است که قیمت محصول با توجه به آن تعیین می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

در آینده برای بروزرسانی نرم‌افزار دستگاه MA-GL16 چه هزینه‌ای باید بپردازم؟

هیچ! تمامی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری دستگاه و نرم‌افزارهای جانبی رایگان هستند و برای دریافت آن‌ها می‌توانید هرزمان به وبسایت مراجعه کنید.

آیا دستگاه‌های MA-GL16 قبل از تحویل کالیبره می‌شوند؟

بله! تمامی دستگاه‌های شرکت مهندسی مهدا پیش از تحویل به مشتریان، توسط تیم خط تولید بررسی و کالیبره می‌گردد.

در هنگام خرید دستگاه MA-GL16 چه خدماتی دریافت می‌کنم؟

دستگاه‌های شرکت مهندسی مهدا علاوه بر دارا بودن بسته‌بندی مناسب و لوازم جانبی موردنیاز، دارای 2 سال خدمات پس از فروش و همچنین خدمات نصب و راه‌اندازی محصول در محل نیز می‌باشد.